Saya Adalah Saya :D

Saya Adalah Saya :D

Wednesday, December 28, 2011

Penghijrahan

Assalamualaikum semua . Selamat siang . Hee :)

Dari kuala terengganu ,.. Ke daerah besut .
Dari sempadan kelantan ke sempadan pahang .

Haa . Korang mesty tertanya2kan ape la aku duk merapik ni kan .
Ini la name nye penghijrahan . Macam nabi berhijrah tue .
Berhijrah kerana tuntutan agama .
Tapi aku berhijrah kerana tuntutan kerja . Err ,.. Aku kerja ke ? Haha :P

Oke . Cherita nyer setat begini . Ayah gue dah berpindah ke kemaman kerana mendapat kenaikan pangkat dari Assistant Director Officer (A.D.O.) kepada Executive Director Officer (E.D.O.) .
Alhamdulillah amin . So ayah gue kene la bertukar (macam power rangers bertukar 2 kan) haha .
Bertukar dari Pejabat Tanah Besut ke Pejabat Tanah Kemaman . Sudah masuk 7 bulan dah ayah berpindah ke Kemaman 2 . Tapi dye pindah sorang2 dulu la sebab mum susah nak tukar2 sekolah ni . Banyak songeh pertukaran la katakan . Then ayah selalu ulang alik dari sempadan pahang ni ke sempadan kelantan 2. kata ayah botak la kepala dye kalau tiap2 minggu kene keluarkan duit untuk minyak sahaja . Haih . Tapi Alhamdulillah dengan sifat sabar yg ade dalam diri mum menghadapi kesukaran untuk bertukar macam power rangers 2 , alih2 dapat jugak . Mulai tahun baru ni , 2012 mum akan bertukar dari Sekolah Kebangsaan Amer (SKA) ke Sekolah Kebangsaan Sultan Ismail (SKSI) . So dengan secara rasmi jugak adik bongsu + manja  pun kene ikut mum sekolah sama2 . Masuk dah darjah 3 tapi kecik macam 5 tahun . Haha .  Kerana semua family kene berpindah ke kemaman ni , kene la punggah barang2 yg penting untuk dibawa . Kate ayah , mungkin lama jugak duq di kemaman ni . Paling2 dekat kalau ade kosong jawatan ayah 2 kat Kuala Terengganu la . Susah dah lepas ni nak duq besut . Tambah2 lagi rumah kat besut 2 baru je sudah . kena tangguhkan lagi kerja2 pembinaan kat rumah besut 2 . Haih . Nampaknya aku pun kene cari org kemaman la sorang . Hahaahahah .

Cakap pasal rumah ni . Kat kemaman ni family aku duq quartes pekerja kerajaan .  Malang sikit sebab tingkat 3 . Letey la sikit naik turun tangga . Tapi alhamdulillah sebab dekat dengan tempat kerja mum n dad . Kat sini banyak ragamnya . Biasa la rumah berjiran kan . Ade yg baik , ade yg kurang baik sikit , ade yg buat hal sendiri . Tapi xpe . Muda cumma sekali . Soo kita enjoy . ! Haha .

Ape2pun lepas ni aku bley pilih nak balik antara kemaman dan besut .
Sblom aku terlupa . Kat rumah besut 2 dah berpenghuni .sedare jugak yg duduk .
Soo mmg aku bley pilih la antara Kemaman dan besut .

p/s : lepas ni adik manja aku akan cakap kemamang la lepas ni . Haha :)

2 comments:

  1. hehe...jiwo..fahmi cakap ganu la pahni..huhu..ateh..nt balik bawak acik jalan2 p kemaman..tgok wayang ke..hehe...

    ReplyDelete
  2. acik : hahaha . jom la . bereh je ,. acik bla nak balik dop au ./ huhuhu

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.