Saya Adalah Saya :D

Saya Adalah Saya :D

Thursday, January 31, 2013

Al - Fatihah buat Arwah NOR MOHAMAD FITRI BIN JUSOH

Assalamualaikum Reader(S),

AL-FATIHAH

Semalam (30 Januari 2013) kami dikejutkan dengan berita yang sangat memberi kesan kepada kami, keluarga UiTM Kuala Terengganu. Yaitu berita mengenai seorang pelajar SISWA OM114 part 3 telah kembali ke rahmatullah sekitar maghrib malam semalam. Mayat pula dijumpai kira kira jam 11 malam semalam. pagi ini, jam 5.20 pagi, jenazah baru sahaja bertolak ke Kota Bharu dengan van jenazah Hospital K. Trg. In shaa Allah sekejap lagi jam 8 pagi, bas disediakan bagi pelajar UiTM Kuala Terengganu yang ingin menziarahi arwah di kampung beliau.

mesti korang tertanya tanya kan cerita di sebalik ini ? oke . let me story . but i don't know its true or not . because i xde mase kejadian tuu. huhu

citenye bermula time arwah and the gang pegi ke pantai pandak after kokurikulum diorang. memang setiap rabu, ade kokurikulum bagi part 3. maybe diorang nak hilangkan tension, diorang pegi ke pantai pandak tuu kan. biasalah . life student x lari dari assignment, quizes, tests, and so on kan. dah sampai pantai, of course teruja nak mandi. diorang mandi lah sampai nak maghrib. and then 2 of them (yang pegi 5 orang x silap) balik kolej dulu sebab dah nak maghrib kan . lagipun air tengah pasang. lama sikit, 3 yang lain tuu lemas. but 2 org sempat selamatkan diri diorang. and time diorang selamatkan diri diorang tuu, diorang x perasan pun ade lagi sorang yang sama lemas dengan diorang . diorang ingatkan arwah tuu dah balik bersama kawan diorang yang lain. then, diorang balik lah tinggalkan arwah. sampai di kolej je, bila tanya kawan2 diorang yang laen pasal arwah, kawan2 diorang cakap diorang balik berdua je. and kawan2 arwah syaki lah yang arwah ni hilang di pantai pandak. hmm . camtu lah citenye . then lebih kurang pukul 11 tuu arwah dijumpai mati lemas di sekitar maritim atau berhampiran dengan Masjid Raja Chendering.

~ketika mayat dijumpai~

 In Shaa Allah, jika ade kelapangan, sedekahkanlah surah Yaasin buat Arwah. Marilah kita sama sama mendokan yang terbaik buat beliau . Semoga semua perjalanan menguruskan jenazah selamat hendak-Nya. dan Semoga rohnya dicucuri Rahmat. A-FATIHAH.



oleh itu, En. Azmi telah mengeluarkan larangan berbunyi :
‎~ LARANGAN/AMARAN MANDI MANDA DI PANTAI PANDAK BERIKUTAN BANYAK KEJADIAN2 MATI LEMAS DI PESISIR PANTAI TERSEBUT...MOHON KERJASAMA SEMUA SISWA/SISWI SUPAYA MEMATUHI LARANGAN INI KERANA KESELAMATAN ANDA ADALAH TANGGUNGJAWAB BERSAMA...SESAL DAHULU PENDAPATAN,SESAL KEMUDIAN TIDAK BERGUNA LAGI ~


Setiap Manusia yang lahir ke muka bumi ini pasti tidak terlepas dari melakukan kekhilafan atau berbuat salah, Rasulullah sallallahu’alaihi wasallam pernah mengungkapkan dengan sabdanya yg bemaksud:

"Setiap manusia pernah bersalah, dan sebaik-baik orang yang bersalah itu adalah yang kembali ke jalan Allah," ( HR At-Tirmidzi, Ibnu Majah, dan Hakim).

p/s: sayu rasa hati ini bila dikhabarkan berita macam ni. x pernah dalam sejarah 6 semester di UiTM Kuala Terengganu mendapat berita segempar ini. sekali lagi Al-Fatihah buat arwah yang pergi meninggalkan kita :/

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.