Saya Adalah Saya :D

Saya Adalah Saya :D

Saturday, November 12, 2011

Bila ALLAH Menduga KITA



BILA ALLAH MENDUGA KITA lebih terperinci tentang aspek2 kehidupan manusia seharian. Ianya berkisarkan tentang permasalahan dan persoalan hidup yg sentiasa menyelubungi diri setiap insan. Setiap masalah yg timbul ada kebaikan dan keburukan, terpulang pada individu bagaimana langkah2­ yg perlu diambil untuk menangani masalah tersebut.
Kita harus ingat setiap saat Allah SWT akan menduga umatNya dgn berbagai2 ujian, tidak kira dari segi kesusahan mahupun kesenangan. Sikap sabar, tabah, berdoa, dan bertawakal amat penting kerana Islam sentiasa memberikan jalan dan sikap positif yg indah, terpulanglah pada individu untuk memahamidan mempraktikkannya dgn baik supaya kita tidak hanya Berjaya di dunia, malah di akhirat kelak.
Oleh itu setiap perkara yg dating perlulah ditangani dgn bijak, jangan bertindak terburu2 dan selebihnya berserah kpd Allah SWT.
SYED ALWI ALATAS dilahirkan pada 1 September 1974. Beliau telah menamatkan Master dalam bidang sejarah di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM). Beliau adalah seorang penulis yg sukup produktif. Sehingga kini beliau telah menulis 18 buku di dalam berbagai bidang seperti agama, sejarah, psikologi remaja dan novel.


1 comment:

  1. Kita pun ada buku ni jugak ^_^
    dah lama beli , insyaAllah cuti akan cuba usahakan membacanya

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.